בכתבה נסתכל יחד על מה זה חוסן נפשי וכיצד תוכלו לדאוג לפיתוח חוסן נפשי בקרב העובדים ובמקום העבודה.
משבר כלכלי, שינויים פוליטים, סוף תקופת החגים… כל השינויים האלה ועוד רבים אחרים משפיעים על המצב הנפשי של העובדים שלכם.
האם חשבתם פעם על ההשפעות האלה? איך הם מרגישים? איך זה משפיע על התפקוד שלהם? לאיפה הראש שלהם נודד?
גם אם הצלחת ליצור סביבה אידיאלית לעובדים שלך, עדיין יהיו מכשולים, סכסוכים במקום העבודה ואתגרים חיצונים אחרים.
אם העובדים לא מצליחים להתגבר על אתגרים ולהמשיך לעבוד, הפרודוקטיביות והמורל של הצוות יכולים להתחיל להדרדר.
אחת הדרכים החשובות ביותר לעזור לעובדים שלך לעבור מכשולים היא לדאוג לתכנים של פיתוח חוסן נפשי בקרב העובדים.
מזה חוסן נפשי?
חוסן מוגדר כ"יכולת להתאושש מכישלונות, להסתגל היטב לשינויים ולהמשיך להתקדם גם במצוקה. "
נשמע חשוב לא? לא רק שזה חשוב, זהו דבר חיוני במיוחד במקום העבודה כדי שאנשים יעבדו יחד וימשיכו לעשות את עבודתם.
חוסן נותן לאנשים את היכולת להתאושש לא משנה איזה אתגר ניצב בפניהם.
רעיון החוסן הוא כל כך חשוב במקום העבודה. בלעדיו, צוותים היו מתפרקים ואנשים היו מתפטרים מעבודות מימין ומימין.
ללא חוסן, לחברי הצוות בדרך כלל אין את הביטחון לבצע משימות מאתגרות.
אנו נעבור יחד על מספר דרכים שיכולות לעזור לכם לפיתוח חוסן נפשי בקרב העובדים על מנת לשמור על העובדים מאושרים ובטוחים בעצמם גם כאשר הם מתמודדים עם קושי.
פיתוח חוסן נפשי בקרב העובדים – איך עושים את זה?
1. לקדם חיוביות במקום העבודה
וויב חיובי במקום העבודה הוא לא המלצה הוא חובה! עובד שמתנהג בצורה שלילית לאחר, מדבר במונחים שלילים, זהו דבר שיכול להשפיע על כלל הצוות עם הזמן. כמנהלים, חשוב להוות דוגמה אישית לחשיבה חיוביות כדי לקדם גישה חיובית בקרב הצוות.
המשוואה די פשוטה, אם המנהל במצב רוח רע, כך גם יהיו חברי הצוות.
בפסיכולוגיה יש מונח הנקרא 'הדבקה רגשית' זהו מונח שמתאר מעבר של רגשות מאדם אחד לשני. אדם "נדבק" ברגשות הזולת וחש כמותו. השפעת היחיד או הקבוצה על רגשות האדם ה"מודבק" יכולה להיות מודעת או לא מודעת. ההסבר לקח הוא על ידי נוירוני מראה הנמצאים במוחנו ובעצם מטרתם היא לחקות את האחר. לכן זכרו, גם אם יש לך יום רע, שימרו על אווירה חיובית מול הצוות זה יגרום להם להרגיש טוב עם העבודה שלהם.
כאשר יש אתגרים או שינויים גדולים במקום העבודה, שמירה על השקפה חיובית תגרום לצוות שלך להיות בטוח שהשינויים טובים, ושהם יכולים להתגבר על השינוי ולהמשיך לעבוד. זהו חלק מהותי מתהליך בניית הנהגה התומכת בפיתוח חוסן נפשי בקרב העובדים.
2. איזון בין חיי העבודה לבית
אנשים ללא איזון טוב בין עבודה לחיי הבית הולכים בהכרח להידרדר ולא לעבוד בצורה מיטבית.
אנו מוקפים במסכים 24/7, חיים אורח חיים יושבני ולכן אנו מוצאים את עצמנו מתקשים לזוז ולפעול.
חשוב לוודא שהעובדים שלך יודעים שזה בסדר לקחת זמן לעצמם, לבהות, לצאת לסיבוב בטבע, להסתכל החוצה, לתפוס תנומה קצרה, לעשות אימון קצר, מיינדופלנס ועוד… אם לעובדים אף פעם לא יהיה זמן להיטען מחדש, בוודאי שלא יהיה להם כוח להתמודד עם אתגרים.
מקומות עבודה רבים החלו לבצע שינויים בתחום ולהציע, חופש בתשלום והטבות אחרות לעובדים כדי לעודד אותם לקחת חופש, ולא להרגיש מחויבות לעבוד בחופש שלהם, אל תוותר על פיתוח חוסן נפשי בקרב העובדים שלך. כולם צריכים זמן להירגע, נכון?
3. הפסקות מרובות ומפוזרות
לפי ה- Harvard Business Review הזמן המיטבי למיקוד מנטלי, בהירות ומחזורי אנרגיה הוא הינו בסביבות 90-120 דקות.
היכולת לקחת הפסקה מהעבודה כדי לנוח אפילו לכמה דקות תאפשר לעובדים לחזור למה שהם עשו עם בצורה רעננה וחכמה יותר.
לשבת שהות באותו מקום ולבהות באותו דבר שעות על גבי שעות אפילו תשרוף את המוח של העובד העמיד ביותר.
אז מה הפתרון לתזמן לכולם הפסקות בצורה אחידה? אנו לא חושבים כך, לכל אחד יש יכולת אחרת להתמקד, לכל עובד יש לוח פגישות אחר לכן חשבו על כך ברצינו ופשוט אפשרו לעובדים לבחור מתי הם יוצאים להפסקה כך תגבירו את הפרודוקטיביות ויצירת חוסן נפשי בקרב העובדים.
4. זמן לטיפול עצמי
טיפול עצמי מגיע בכל מיני דרכים.
עובדים צריכים להרגיש בנוח לתרגל טיפול עצמי כשהם צריכים את זה. כמו כן, בריאותו של עובד תמיד קודמת לכל.
אם הם לא מרגישים טוב, יש לעודד אותם לקחת יום מחלה ולעשות מה שהם צריכים לעשות כדי לדאוג לעצמם. ללא היכולת לדאוג לעצמם, העובדים לעולם לא יתפקדו במיטבם. אם הם עובדים בסביבה שבה הם מרגישים שהם לא יכולים לקחת חופש אם הם חולים, ייקח להם זמן רב יותר להתאושש ממחלה, והם גם יסכנו עובדים אחרים במחציתם.
זכרו גם אם העובדים עובדים מרחוק, נתינת ימי מחלה וזמן להחלמה חשובים מאוד על מנת לשמור על החוסן. שחיקה יכולה להתרחש גם כשיושבים בבית מול המחשב.
5. למידה ממומחים בתחום
לפעמים הדרך לטיפול עצמי היא הינה פשוטה, האם כולנו יודעים איך לטפל בעצמנו? האם כולנו יודעים איך להרגיע את עצמנו? האם כל עובד בצוות שלך יודע איזה כלים יש בידיו כדי ליצור אצלו חוסן פנימי? האם אתם בתור מנהלים בעלי כלים לפיתוח חוסן נפשי בקרב העובדים שלכם?
בואו תעזרו לנו לתת לכם כלים, מגוון מומחים, סדנאות, הרצאות לפיתוח חוסן נפשי בקרב העובדים:
1. קורס ליצירת חוסן נפשי: בקורס המשתתפים יקבלו כלים מעשיים ליצירת חוסן פנימי, הפחתת לחצים וחרדות ולהגברת השקט הפנימי והשלווה סדנה מעשית וחווייתית בת 5 מפגשים, שתסייע למשתתפיה להשתחרר מפחדים, חרדות ולהגביר את השקט הפנימי, כל זאת באמצעות לימוד כלים וטכניקות מעשיות ופשוטות ליישום בחיי היומיום.
2. מתחם רוגע: טיפולים של רלקסולוגיה, שיאצו , עיסוי, משך הטיפול למשתתף 7-10 דקות. למתחם מתלווה סדנאות יוגה ומיינדפולנס.
3. סדנת עזרה ראשונה הוליסטית: נלמד את העובדים עיצד לטפל בעצמם באמצעות כלים טבעיים ונקודות לחיצה, סדנת חוויתית ומעוררת השראה. הסדנה מועבדת על ידי מומחה לטיפול בשיטת CDTBW לעיסוי רקמות עמוק ילמד את המשתתפים כיצד ללחוץ כדי לשחרר כאב ואיך ניתן להשפיע ולטפל בעצמנו.
4. סדנת מחרדה לשלווה: הכרות עם המגנונים הפנימיים שגורמים לנו לפחדים, חרדות ולחצים. תרגול ולמידה של מגוון כלים לחיזוק המחשבה והחוסן הפנימי בעזרת טכניקות מתחומים שונים לשחרור התחושות השליליות כמו תנועה, נשימה ודימיון מודרך.
לסיכום פיתוח חוסן נפשי בקרב העובדים
לסיכום, עובדים עמידים זה נהדר, אבל זה לא בא ברגל!
כמעסיק אתה חייב לעודד את העובדים, ולעסוק בפיתוח חוסן נפשי בקרב העובדים, ולעודד אותם לעסוק בפעילויות המקדמות את הנושא.
ללא איזון מתאים בין עבודה לחיים, הפסקות וסביבת עבודה חיובית, כל החוסן שיש לעובדים יישחק. העובדים שלך הם קודם כל בני אדם. אם תרצה שישארו נאמנים למקום העבודה, תצטרך לקדם סביבה המטפחת איזון בין עבודה לחיים ואווירה חיוביות.
עובדים ושמירה על רווחתם צריכים להיות בעדיפות הראשונה של המנהלים!
לעוד טיפים בריאים לחצו כאן
כדי להיות חלק מהקהילה הבריאה שלנו 'נשים בריאות' לחצו כאן