טיפים לארגון בריא

איך לרתום את ההנהלה לתוכנית בריאות

טיפ 1: איך לרתום את *ההנהלה* לתוכנית בריאות?​

1. יש להכין חומר אינפורמטיבי ומעניין היציג בצורה ברורה את התועלת הצפויה לארגון ולעובדיו מקידום תוכנית לאורח חיים בריא ופעיל. לפי גלובס, 72% מהעובדים טוענים כי אורח חיים בריא מאפשר להם להצליח במקום העבודה. עובד בריא הוא עובד מאושר, מוצלח ופרודקטיבי.
2. יש להציג להנהלה את היקף הבעיה בקרב העובדים, מה העלויות של עובד לא בריא, מה מתווה התכנית, מטרות ותוצאות צפויות, עלויות התכנית ודוגמאות להצלחות בתכניות דומות.
3. נסו לרתום דמות משפיעה במיוחד מקרב המנהלים או הבעלים. דמות זו תוביל את התוכנית ותהווה דוגמה לשאר המשתתפים וההנהלה.
4. יש לשמור את צוות ההנהלה מעורב במהלך יישום התכנית, דבר אשר ישאיר את התכנית עקבית ובעלת תוצאות גבוהות.

טיפ 2: איך לרתום את *העובדים* לתוכנית בריאות?

הבנת מבנה הארגון ואופי הארגון
  • יש להכין חומר ענייני, קליל וברוח המשתתפים. זאת כדי שהמשתתפים יוכלו להכיר ביתרונות התכנית. ניתן להציג למשתתפים את התועלות האישיות שיפיקו מהתכנית, התועלת הארגונית, תועלת צוותית ואף שיפור ברווחת העובד בחייו האישיים והמשפחתיים.
  • יש לרתום עובדים בולטים בחברה, עובדים כריזמטים ובעלי רוח מנהיגות שיסייעו להוביל את התהליך וליצור עניין בקרב חבריהם.
  • יש להתייעץ עם נציגים מקרב העובדים בהחלטה על תוכנית בריאות. השתתפות העובדים מעלה את שיעור ההשתתפות בתכניות. מומלץ במיוחד לקחת כמה עובדים המייצגים מחלקות שונות.

טיפ 3: הבנת מבנה הארגון ואופי הארגון

איך להגביר שביעות רצון עובדים
  • יש להכיר בכך שלכל ארגון יש מבנה, אופי ועובדים שונים לגמרי. לכן יש לתכנן תוכנית תפורה בחליפה אישית לצרכי הארגון. 
  • יש להבין מה הם הצרכים והאתגריים הבריאותיים של העובדים בארגון. 
  • יש להבין מהי התרבות הארגונית, האם היא חזקה או חלשה ומה הערכים החשובים לארגון, האם יש קוד שפה, לבוש וכו'. כמו כן, חשוב להבין האם ישנה תרבות תחרותית, תרבות "שבטית" המאופיינת בעבודת צוות וגיבוש, עובדים אינדיבידואלים או שישנה צורת עבודה בעלת היררכיה ברורה בארגון.
  • יש להבין מה המצב הפיזי והבריאותי של העובדים היום, ע"י אסיפת נתונים על ימי מחלה/ נוכחות, אסיפת מדדים פיזיים וכו'.
  • העברת שאלונים מתרימים בקרב העובדים, הערכת סיכון, מצב בריאותי, שביעות רצון מפעילויות הקיימות והעתידיות, שאלון המלצות.

טיפ 4: איך להגביר שביעות רצון עובדים?

קווים מנחים לבניית תוכנית בריאות בארגון

1. הכירו את העובדים, צרו קשר אישי עם העובדים. כמו כן, עודדו הגברת מחוברות בין העובדים. ניתן לעשות זאת ע"י פעילויות, ימי כיף, ימי גיבוש, סדנאות, הרצאות ושאלונים.
2. צרו קשר דו צדדי, תנו לעובדים אופציה לדבר בפתיחות, לשאול שאלות, דברו בצורה א-פורמלית עם העובדים, בשיחות מסדרון, ארוחות צהריים וכו'.
3. תנו לעובדים הזדמנות להביע ביקורת, קיום ישיבות בשולחנות עגולים, קבוצות מיקוד לבעיות ידועות ותיבת הצעות לשיפור בצורה אנונימית.
4. הוו מודל ודוגמה, שדרו חיוביות ואופטימיות, עודדו את העובדים תראו להם שכדאי להם להסתכל על חצי הכוס המלאה, עובד חיובי מצליח יותר.
5. אל תשכחו להוכיר במאמץ של העובדים! יש להכיר בחשיבות התרומה של כל עובד לארגון, יש להסביר לעובד מה היא העבודה שעליו לבצע, למה ואיך העבודה שהם מבצעים תורמת לעסק ולארגון ולתוצאות העסקיות שלו.
6. התייחסו לעובדים כאל שותפים, בצורה זו כל עובד מרגיש חשוב וכן הדבר מגביר את תחושת האחריות האישית כלפי הארגון.

טיפ 5: קווים מנחים לבניית תוכנית בריאות בארגון

Wellbeing

1. הבינו את החשיבות של יישום אורח חיים בריא במקום העבודה
2. רתמו את ההנהלה.
3. הבינו את המבנה, האופי והצרכים הייחודיים של הארגון שלכם.
4. פנו לחברה שאתם סומכים עליה, שתעניק לך יחס אישי, מקצועי ואפקטיבי, בעזרת החברה תוכלו לבנות את התכנים המתאימים והמקצועיים ביותר לארגונכם.
5. בנו בעזרת החברה שבחרתם תוכנית המבוססת על משולש הקסם של "חיים בריא", בתוכנית שימו דגש על שלושת הקודקודים, ספורט, תזונה ונפש העובד.
6. רתמו את העובדים וצרו ציפייה לפעילויות הקרבות.
גלילה למעלה דילוג לתוכן